7 september 2010

7 september 2010 - Patos de Minas, Brazilië

Gisterenavond laat zijn we teruggekeerd uit Belo Horizonte.

Het was een leuk en lang weekend.

Wandelingen rond het prachtige meer, een bezoek aan het historisch museum van Belo Horizonte, uit shoppen en eten in the diamont mall, de familie leren kennen, naar het natuurpark, uit eten in een oude antieke zaak,...

Het was een ontzettend leuk weekend.

Maar soms ook vermoeiend.

Met mijn grootmoeder bijvoorbeeld.

Zij heeft alzheimer.

Soms is het echt moeilijk om met haar om te gaan voor me.

Maar desondanks houd ik toch van haar.

De dag van vandaag bewonder ik de mensen die dag in dag uit de zorg voor mensen met dementie en alzheimer enzo op zich nemen.

Want het is hard.

Ik bewonder mijn moeder en vader hier, voor het in huis nemen van mijn oma met alzheimer.

Maar liefde overwint alles zegt men toch?

Dus misschien overwint hun liefde voor haar de moeilijkheid van haar wegvloeiende geheugen.

Mijn familie hier is geweldig!!

Vandaag hebben de tante en nonkel waarbij we logeerden al gebeld om te vragen wanneer we terugkwamen.

Mijn moeder hier zei dat dat was, omdat ze gewoon dol op mij zijn.

Zij zijn gewoon hilarisch!!

Die mensen hier.. je kunt het je niet inbeelden.

En mijn grootmoeder ja, dat was mij nog eens iets.

Ze komt om 5 uur mijn kamer in, doet het licht aan, zet te deur wagenwijd open, vertrekt..

Ik wordt wakker, doof het licht, sluit de deur.

Een half uur later: opnieuw!!

En zo van 5 tot half 8 tot ik uiteindelijk, gemeen misschien, de deur op slot gedaan heb en ze er enkel nog mee kon rammelen.

Maar een mens moet toch slapen niet?

Mijn vader hier zei dat ze altijd wilt weten waar ik uithang.

Het is wel grappig.

Ik moet maar naar boven gaan, of ik hoor onder in de living al: Waar is liesy, waar is liesy??

Gisteren heb ik ook voor het eerst in jaren iets van mijn meter gehoord, waar ik dankbaar voor ben.

Want het is iets waar ik stiekem toch al die jaren lang op heb gewacht.

Voor de rest mis ik de belgjes, en zal ik morgen voor het eerst in een week weer naar school gaan en mezelf onderdompelen in een portuguese voormiddag.

De foto´s van belo horizonte volgen nog.

Degene die facebook hebben, hebben meer geluk en kunnen ze al gaan bewonderen.

Want toegegeven, die foto´s van het meer daar vind ik prachtig, al zeg ik het zelf ;D

Veel liefs van uit mijn braziliaanse huisje,

Liesy

1. esmeralda:
    10 september 2010
    Hoi Liesy bedankt voor de mooie foto's. Ik hoop weer vlug iets van je te horen en veel succes met je portugese studies groetjes van je meter.