26 augustus 2010

26 augustus 2010 - Patos de Minas, Brazilië

Ik kan maar moeilijk geloven dat ik hier al bijna een maand ben.

En ook is het een beetje raar dat in België volgende week het schooljaar pas van start zal gaan.

Ondertussen heb ik deze week kunnen genieten van een extra lang weekend.

Maar goed, het is al weer eventjes geleden, dus zal ik maar eens vertellen wat ik allemaal heb uitgespookt de afgelope dagen.

Zondag (22 augustus) zijn we naar het meer geweest hier.

Het is er prachtig en je kunt er bamboesuikerdrank krijgen en een kokosnoot met een gat en een rietje in om kokosmelk te drinken.

Eigenlijk wel een beetje een grappig zicht.

Vlak bij het meer zijn we ook eens naar de Braziliaanse Sint Fransiscuskerk gaan piepen.

Ze hadden er enorme marmeren beelden op het gras voor de kerk staan en dat maakte het wel indrukwekend.

Wie verwacht er nu een Sint Fransiscus van 15 meter hoog voor zijn neus??

De rest van de zondag was nogal lui.

We keken een film en we maakten pizza.

Dat was wel eens lekker na al die weken rijst en bruine bonen.

Jammer genoeg kon het weekend niet eeuwig duren en kwam maandag al gauw.

Maandag was weer een van de saaie doordeweekse schooldagen.

Want school is hier niet zo interessant hoor.

In de namiddag ging ik met Léonardo en Claudia naar het centrum.

Léo liet ons een halfuur wachten.. een man die zich meer dan een halfuur doucht..

Ik had even spijt dat ik niet had gezegd dat hij 1r$ per minuut en per persoon moest betalen als hij te laat kwam.

Al bij al was het nog een leuke, warme middag.

En zo werd het dinsdag.

Mijn laatste schooldag voor deze week.

Al hielden we niet echt les.

Mijn vrienden en ik maakten er een heuse kaartspelen voormiddag van.

Ook kreeg ik mijn eerste toetsen terug..

Een 0 voor fysica, hoe typerend, en , jawel, een 10 voor filosofie!!

De nammidag vulde ik op samen met claudia door mijn nieuwe stad eens wat te fotograferen.

Woensdag kon ik lekker uitslapen, zalig!

Ik ging met mijn moeder naar de club om mijn kaart af te halen en ik ging met claudia naar de stad om nog wat dingentjes te regelen.

Daarna gingen we zwemmen tussen de palmboompjes.

Het gaf me best een strandgevoel.

En dan zijn we al bij vandaag. Donderdag.

Vandaag heb ik een Belgisch ontbijt ingericht bij mij thuis, want iedere morgen chocoladecake was ik toch wel een beetje beu.

Daarna spendeerde ik de morgen door mijn kamer eens wat beter op te ruimen, naar de post te gaan om mijn eerste briefjes aan België te posten, een açai te kopen (Ja inderdaad, ik ben een beetje verslaafd aan dat spul ;P) en om wat foto´s af te drukken.

In de namiddag zocht ik dan maar liefst 2 uur voor goedkope vliegtickets tussen Brazilië en België om Marijke hier een week te laten komen logeren.

Zoek mij er maar goedkope uit!!

500 euro op zijn minst, ja lap!!

Daarna ging ik terug naar de club met Claudia, nadat ik Léonardo had afgescheept ;p

Hij wil nogal graag elke dag bij ons zijn schijnbaar ;D

We maakten lief foto´s op de club, zwommen, hielden een zonuurtje, lunchten en gingen weer terug naar huis.

Daarna hield ik me bezig met het huis te fotograferen.

Maar jammer genoeg heb ik de kabel van de kodak niet.

De foto´s volgen dus een andere keer.

Hoop dat het jullie goed gaat daar in België en tot de volgende keer!!

Liesy