17-19 september

20 september 2010 - Patos de Minas, Brazilië

Hallo België!!

Dit weekend had ik mijn AFS-orientatieweekend te Ouro Branco.

Wat een beleving zeg!!

3 italianen, een fransman (en ik deed een halfuur om het zinnetje ´waar woon je`terug te vinden in mijn geheugen.. arme meneer bodeux als hij dit ooit te zien krijgt), 8 duitsers (die ik grappig genoeg verstond), 2 amerikanen en een medebelg!!

super zeg, al moet ik toegeven dat dat nederlands praten toch echt raar aandeed..

Op vrijdag de 17e stond ik dus om 5 uur smorgens op (jawel) om de bus van 6 uur te halen en na een 7 uur durende reis kwam ik aan in de hoofdstad van mijn staat: Belo Horizonte.

Afs betaalde al onze verbruikjes daar, dus plunderden we met z´n allen natuurlijk de snoepkraam daar.

Ook het ola ijs, hier kibon genoemd, verdween aan een razend tempo uit de ijsbox.

Wat wil je met 16 gulzige afs-ers in je busstation ;D

Saco en ik hadden er uiteindelijk de grootste lol in, toen bleek dat op de verpakkingen van de magnumijsjes ´gemaakt met échte belgische chocolade`stond.

om 3 uur vertrokken we dan opgepropt in een minibusje naar Ouro Branco, the place to be, waar we onthaald werden door onze enthousiaste gastgezinnetjes.

Met mijn gezinnetje klikte het al meteen!!

Een lief vrouwtje dat gestopt is met werken, een grappige man met een obsessie voor talen en een dochter van 14 met min of meer dezelfde interesses.

Voor de eerste avond nodigden ze de 3 zonen uit die al uit huis waren.

2 zijn er getrouwd, de derde is verloofd en één van hen heeft al een schattig kindje van 6 maanden, bernardo.

We keken met zijn allen film in de zetel en aten pizza.

Toen kwam ik tot de conclusie dat het al 11 uur door was en kroop ik snel in mijn bedje.

Zaterdag beloofde immers een zware dag te worden.

Om 8 uur werd ik eruit gehaald en om 9 uur zaten we in de bankjes van de engelsschool.

We moesten ons inbeelden in situaties, kregen om de 2 uur snacks, hadden een individueel gesprek, foto´s foto´s foto´s natuurlijk en veel gelach.

Rond de middag kwamen de families ons dan ophalen en spendeerden we de middag met hen.

Mijn familie en ik gingen uit eten in een soort van mooi natuurpark (ja else, stukken mooier nog dan in de moulin!!).

Lisa uit duitsland bleek daar ook te zijn.

Mijn gastmoeder was gans enthousiast en wilde ook foto´s.

Maak eens een foto van mama en haar dochter, zei ze tegen victoria over haar en mij.

Daarna hadden we weer een blok orientatie en toen savonds gingen we met zijn allen uit!!

whoehaa!

natuurlijk waren er een paar duitse aanstelsters van 14 die coctails dronken en sigaretten rookten gedurende de hele avond, maar al bij al was het gezellig.

Giulia, Gianfranco, Hendrik, Joëlle en ik aten frietjes en uiteindelijk ging Hendrik er met al de overschot vandoor ;p

Er werd veel afgelachen enzo.

Zondag was de laatste dag.

We hadden slechts 2 uur orientatie over vanalles en nog wat en toen kwamen de gastouders weer af.

Mijn mama liet mij om 11 uur al eten en daarna om 2 uur weer.

Ondertussen maakte ik wat lol met mijn zus.

Zoals amateurvolleybal spelen enzo.

Ook kreeg ik 2 cadeautjes: een groot kussen met armen waarop staat: kom voor een knuffel.

En maar liefst 17 boeken in het portuguees, italiaans, frans, engels en esperanto!

Daarna was het busje in en terug naar Belo Horizonte.

Waar we 5 uur op het busstation spendeerden.

Gianfranco presteerde het een cocosnoot te breken, we speelden voor het snelst sudoku oplossen (en ik won met 1,5 min voor een sudoku) en praten, praten, praten.

Ik wisselde nog een vriendschapsarmbandje uit met Lisa en we spraken af te kijken om een week bij elkaar te gaan logeren in de vakantie.

Om 22u15 vertrokken we als laatste van de bende naar huis en daar kwam ik dan om half 5 sochtends maandag morgen aan.

Een uur te vroeg!!

Omdat we niet konden bellen met onze gsm, moesten we naar de politie lopen en uiteindelijk belande ik dan om half 6 in mijn bed.

Geen school vandaag voor mij!

Liesy

1. esmeralda:
    20 september 2010
    Zo te zien ammuseer je je daar goed
    Maak er een fijn en gezellig jaar van