20 augustus 2010

21 augustus 2010 - Belo Horizonte, Brazilië

Dag Belgjes!!

Hoe is het daar??

Hier is het nu al aardig donker.

Het is 21.08h, in België zo´n 02.08h dus.

Ondertussen is het Pukkelpopfeestje bij jullie volop aan de gang gezet.

Hopelijk met aanvaardbaar weer.

Hier in Brazilië, Patos, was het vandaag rond de 28 graden, zoals gewoonlijk.

Echt een winter om in te bevriezen hier hé.

Die zomer hier gaat zweten worden!!

Maar goed.

Mijn dag begon, zoals gewoonlijk met chocoladecake, suikerbrood, kaasbrood, appelthee en zandkoekjes op de ontbijttafel.

Zo´n ontbijt heb je in België nog nooit gezien natuurlijk, al zouden sommigen van jullie natuurlijk wel willen.

Vandaag heb ik mijn tweede schoolweek beëindigd.

2 uur geschiedenis, 2 uur Biologie en een test van alle vakken over de onderdelen van deze week.

Zo gaat dat hier iedere week.

Om 10h is de school uit en kun je rustig naar huis.

Op vrijdag dan toch.

Van maandag t/m donderdag moet je tot half 1 blijven, maar we hebben een lange pauze tussen 9h en 10h.

School hier is heel vrij: Babbelen, kauwgum, smsen, bellen, rondwandelen, naar buiten gaan als de les je niet interesseerd, andere plagen in de klas, Mp3,...

Het mag hier allemaal!!

En de lessen worden vaak gegeven dmv, jawel, 3D-filmpjes.

Dat maakt het wel wat interessanter moet ik zeggen.

Na school vandaag, heb ik wat saai papierwerk gedaan en daarna ben ik eventjes naar de Downtown gegaan om een açai te halen.

Heerlijk die açai!!

Het is een soort van drank gemaakt van een bruine vrucht die in België (jammer genoeg), niet bestaat.

Ik ben ook even naar Marista geweest om even te tetteren met Bruna, Nathalia, Giordana, Marina, Marcella,...

We praten over vanalles en nog wat hier.

Vandaag hadden we het over Ricardo´s vertrek.

Hij is gisteren vertrokken naar Japan..

Dat is dan één Duke de Minas minder.

Naderhand hebben we thuis een horrorfilm gekeken.

In het portuguees natuurlijk, alles word hier verportugueest.

Tegenwoordig vind ik dat niet meer zo erg, omdat ik het toch al redelijk goed begrijp nu, maar in het begin kreeg ik er toch wel wat hoofdpijn van.

Ondertussen praat ik ook al een heel klein beetje portuguees, al lijkt het nog steeds alsof ik een kleuter ben die leert spreken.

Al bij al, de film was goed, een beetje creepy.

Na de film kroop ik op mijn pc hier.

Morgenvroeg gaan mijn gezin en ik voor een weekendje naar Belo Horizonte.

Spannend!!

Alleen jammer dat mijn kodak kapot is en ik dus geen foto´s kan maken.

Maar dat is dan voor de volgende keer!!

Slaapwel lieve belgjes, ik mis jullie