9-14 oktober 2010

15 oktober 2010 - Patos de Minas, Brazilië

Dag Belgen

Aangezien ik mijn dagboek niet zo goed heb bijgehouden moet ik maar een beetje gissen naar wat ik heb gedaan op welke dag deze week.

Op zaterdag is Daniël, de tweelingbroer van Ricardo, gearriveerd en ik werd uitgenodigd bij zijn thuis.

Dus ben ik daar maar eens heen gegaan en hebben we 2 uur voor zijn huis zitten praten.

Daarna wouden we naar de cinema gaan, maar  omdat we de films niet leuk vonden zijn we maar Batata´s gaan eten.

Dat zijn reuzachtige aardappelen gevuld met hetgeen dat je zelf kiest.

Maar wel heerlijk.

Moet ik zeker eens maken als ik terug in België ben.

Op zondag was het feest op de club, maar omdat het zo druk was zijn we niet zo lang gebleven.

Wat ik verder op zondag gedaan heb is me een beetje een raadsel momenteel.

Ik geloof dat we videos zijn gaan huren en dat we Percy Jackson and the lighting thief hebben gekeken.

Maandag, daar herriner ik me dus helemaal niets meer van.

Mijn excuses, maar ik weet het echt niet meer.

Moet dringend eens mijn dagboek terug gaan bijhouden.

Dinsdag was het dan dia de crianças.

Of in het nederlands: dag van de kinderen.

We gingen speelgoed naar de kindjes brengen en om 12 uur hadden we vuurwerk.

Mijn andere grootouders hier, die van mijn papa, kwamen aan en we gingen ermee uit eten.

Natuurlijk was er bijna niets open dus was het overal heel druk.

Ik was ook een heel klein beetje ziek, maar dat was rap over.

Ook haalde we dinsdag voor het eerst de kaap van 40 graden!!

Wat een hitte..

Op woensdag heb ik dan weer film gekeken (dat doen we bijna elke dag).

Jéssica moest wel terug naar school.

Verder heb ik op woensdag niet veel speciaal gedaan.

Even met het thuisfront geskyped en mijn tweede boek half afgewerkt (ja dat lees je goed, er is een tweede op komst!)

Op donderdag werd ik vroeg wakker door een raar geluid.

Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat dat van een raar soort grasmaaier kwam.

Het huis was vol mensen.

Oma die pas geoppereerd had, opa die probeerde uit te vinden hoe de digitale tv hier werkt, andere oma die alzheimer heeft, de nieuwe vrouw die voor die oma zorgt nu, de huishoudster, de hulppoetsvrouw, de hulp van de huishoudster, de twee zwembadschoonmakers, de boomverzorger, de grasmaaier en iemand die de gootsteen leegmaakte.

Ook mijn mama was daar (en ik natuurlijk).

Mijn papa hier was al gaan werken, zus was naar school.

Mijn mama wou een eindje met mij gaan wandelen naar een streek waar je tenslotte niet binnenkunt omdat de villa´s daar staan en ja, je moet een pas hebben hier dat je in de villawijk woont om de villawijk in te kunnen rijden.

Een beetje raar, maar toch.

We gingen even langs het maïsmuseum.

Ik woon hier dan ook in de maïsstad.

En in het winkeltje daar waar ze prachtige papieren bloemen verkopen.

Dat papier is dan weer gemaakt van bananen (vraag me niet hoe) en geverfd geloof ik.

In de terugweg kwamen we Regina tegen die vroeg of ik mee naar de club ging, dus ben ik dan ook nog maar naar de club gegaan en tegen het middaguur vlug terug naar huis gekomen omdat ik nog met mijn Belgische moeder zou praten.

We aten voor het eerst in de ontvangstruimte, omdat daar een grote tafel is voor meer dan acht personen.

In de namiddag ben ik dan de stad in gegaan om Claudia te helpen een feestjurk en sportschoenen te kopen.

En ik had even geluk toen ik terug thuiskwam en Jéssica afkwam dat ze een foutkoopje had gedaan.

Ze had een hele mooie jurk gekocht die haar te groot was!

En ik had dan weer geluk dat hij mij wel paste.

Zij vond het natuurlijk vreselijk, maar een jurk van 90 euro gooide ze toch liever niet weg.

Maar goed voor haar dat haar moeder hier niets van weet.

En ik hou natuurlijk ook mijn mondje toe!

Daarna gingen Claudia en ik (die teruggewandeld waren) film kijken.

We dachten dat we Confessions of a Shopaholic hadden geleend (alle filmnamen worden hier omgezet in het portuguees, vrij irritant soms) en uiteindelijk bleek dat we Confessions of a Teenage Dramaqueen hadden geleend.

We vonden hem niet zo geweldig, maar keken hem toch maar.

Daarna zijn we gaan lopen, jawel.

Maar aangezien mijn conditie niet zo goed is, hield ik het na vijf rondjes al voor bekeken (een beetje schandalig, maar ja).

Ik heb dan wel nog anderhalf uur gewandeld!

Uiteindelijk waren we tegen tien uur ´s avonds thuis.

En daar kropen we dan in het zwembad.

Zelfs de waterval ging aan.

Mijn papa zette de tv buiten neer (een hele grote hebben ze hier) en liet Gabriël skypen met ons vanuit het zwembad.

Mickey wou ook zwemmen, maar omdat het arme beest zogoed als blind is (Katarakt) mocht het niet het water in, dus heb ik maar water over hem heen zitten gooien terwijl hij op de rand van het zwembad stond en ja dat vond hij best fijn.

Daarna kwamen we op het fameuze idee om in de tuin te slapen en gingen we bij Claudia de tent opzette, waar we dan ook echt in hebben geslapen en tenslotte werden we om 8 uur wakker door de grasmaaier van de buren.

Nog even een korte wandeling (van een uur) gemaakt en toen is Claudia terug haar bed in gekropen.

Druk, maar plezant dus!!

Liefs,